Flytta dig till textdelen ›
SV FI

Päikky för verksamhetsstyrning inom småbarnspedagogik

Lösningar » Päikky småbarnspedagogik

Får vi presentera Päikky?

Päikky är ett användarvänligt system för verksamhetsstyrning som har utvecklats för daghem inom offentliga och privata sektorn. Systemet sköter det administrativa arbetet inom småbarnspedagogiken automatiskt, vilket sparar skattebetalarnas pengar och hjälper daghemspersonalen hålla koll på måltider, grupper och tider för lämning och hämtning.


Kort sagt: Päikky sköter nästan allt utom barnen.


Päikky kommunicerar smidigt med andra system, tjänstemän, daghemspersonal och föräldrar. Det är möjligt att ta i bruk hela systemet, eller delar av det. Päikky är flexibel och kan anpassa sig enligt användarnas behov.


Vill ni kunna erbjuda världens smidigaste dagvård med hjälp av Päikky?

 

Varför är Päikky så bra?

Inom småbarnspedagogik finns det alltid mycket att göra!


Bland försvunna handskar, oändliga pappershögar och plötsliga problem som uppstår kan det hända att även de allra tuffaste pedagogerna drar en djup suck.


Det är ett projekt i sig att se till att yrkeskunnig personal är på plats och att matportionerna levereras i tid. Den tid som logistiken slukar betyder i värsta fall tid att pedagogen får mindre tid med barnen. Skulle det inte vara fantastiskt om det fanns en robot som kunde sköta allt det tråkiga, så att personalen inom småbarnspedagogik skulle få koncentrera sig på barnen?


Administrativ personal kan lätt bli snurrig av det ständigt pågående pappersarbetet. Ansökningar ska behandlas, placeringar ska fixas, priser ska justeras och faktureringen ska skötas korrekt. Päikky underlättar också dessa processer och gör det administrativa arbetet smidigare och mer effektivt.


Genom att satsa på Päikky får daghemspersonalen mer tid med barnen och ni värnar om skattebetalarna pengar!

 

Vilka arbetsuppgifter klarar Päikky?

 

Daghemmets digitala medhjälpare sköter bland annat:
  • registrering av närvaro för barn och personal.
  • bokning av dagvård.
  • kommunikation mellan dagvårdsplats och vårdnadshavare.
  • barnets vasu (individuell plan för småbarnsfostran).

Administrationens automatiska assistent sköter bland annat:
  • elektroniska ansökningar och suomi.fi.
  • beslut om betalning.
  • beslut om dagvårdsplats och utskick av beslut.
  • ändringar gällande familjemedlemmar och adress.
  • retroaktiv korrigering av fakturor.
  • ändringar i inkomstuppgifter.

 

Börja använda Päikky! Här kan du läsa hur det går till.

 

Ladda ner vår steg för steg-guide

 

Päikky admin

 

Päikky ger en bra överblick och automatiserar pappersarbetet
 

Päikky daghem


Med Päikky är det enkelt att kolla bokade vårdtider och registrera barnens närvaro
 

Päikky vårdnads-havare

 

Päikky underlättar barnens och föräldrarnas vardag

 

Vem kodade Päikky?

I mer än 35 år har vi på Abilita utvecklat system för finländska kommuner och aktörer inom privata sektorn. Vi skiljer oss från andra systemleverantörer eftersom vi fokuserar på kundernas föränderliga behov, och vi känner den tillhörande lagstiftningen som vår egen bakficka. Många av våra kunder arbetar inom kommunala sektorn. Både ekonomi- och personalförvaltning samt social- och hälsovård är vardagsmat för oss!


Väljer du att ta med Abilita i konkurrensutsättningen kan du vara säker på att du får förhandla med en riktig branschexpert!

Försäljning
Kundstöd

Mainostoimisto Semio | Webio julkaisujärjestelmä