Flytta dig till textdelen ›
SV FI

Aktuellt

Aktuellt

Abilitas info gällande Corona-viruset


17.03.

Abilita följer med myndigheternas rekommendationer om coronaviruset och vidtar nödvändiga
åtgärder. Vi strävar till att skydda våra kunder, samarbetspartners samt anställda på bästa sätt.


Arbetstagarnas möjlighet till distansarbete har underlättats. Personalen har möjlighet att arbeta på
distans ifall man så vill. Abilita har fjärrkontakt till alla kunder och vi kan på så vis stöda kunderna
effektivt även om en del av personalen jobbar på distans. Eftersom alla arbetsresor i princip är
inställda har vi klart mera resurser att tillgå för kundservice och stödarbete.


Abilita har uppdaterad sina interna instruktioner med tanke på Corona-epidemin.


Vi strävar till att alla kundkontakter och möten sker på distans. Endast i mycket nödvändiga
fall görs arbetsresor. Vi har fjärrförbindelse till våra kunder, och kan sköta kundstödet via
dem.
Vi rekommenderar att bokade kundbesök ändras till fjärrmöten. Vi rekommenderar att
man hälsar utan att ta i hand, i den mån fysiska möten hålls.
Vi rekommenderar att man inte deltar i mässor och större tillställningar i den mån de ännu
arrangeras.
Vi avråder från privata utlandsresor. Vi ber var och en överväga vilka tillställningar man
deltar i privat, och i sådana fall iaktta försiktighet.
• Medarbetare som återkommit från utlandsresa eller har varit i kontakt med någon som
smittats uppmanas att arbeta hemifrån de följande 14 dagarna oberoende av symptom.
• Vi delar vidare den information myndigheter och företagshälsovården publicerar.
Vi uppmanar alla till försiktighet och eftertanke. Uppdatera er med informationen om rätt
teknik för handtvätt och hostning. I enlighet med information från flera håll, rekommenderar
vi handtvätt med tvål istället för handdesinfektionsmedel.

 

Vi följer med situationen i Finland samt med de instruktioner myndigheterna ger och uppdaterar våra interna instruktioner därefter.

 

Vi eftersträvar att fortsättningsvis betjäna våra kunder på bästa sätt oavsett Corona-epidemin. Vårt geografiska läge är till vår fördel och genom förebyggande åtgärder försöker vi trygga personalens möjligheter att utföra sitt arbete. Ifall personalen drabbas i större utsträckning prioriterar vi kundservicen och driften av system medan nyutveckling nedprioriteras.

 

På grund av möjligt distansarbete önskar vi att våra kunder kontaktar oss i första hand per e-post i stödärenden och inte via växelnumret 010 289 4440. Kontaktuppgifter till kundstödet hittas på https://www.abilita.fi/se/kundstod/.  

 

Vi önskar att våra kunder har överseende med de åtgärder vi är tvungna att vidta såsom reseförbud.

 

PDF version

 


Tillbaka till nyheter
Försäljning
Kundstöd

Mainostoimisto Semio | Webio julkaisujärjestelmä