Abilitan ja Vaasan yhteinen VALAS -projekti liittyy ensimmäisenä Sosiaalihuollon Kanta-palveluun

Kela on ilmoittanut, että Kanta-palveluun liitetään ensimmäisenä VALAS-Kanta projekti. Ensimmäinen Sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon liittyvä organisaatio tulee olemaan Vaasan kaupunki.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Kanta-projektin eteneminen määräytyy sen mukaan, kuinka Abilita ja Vaasa onnistuvat VALAS-Kanta projektissaan. Edessä on vielä haastavien yksityiskohtien hiomista, mutta ennen kaikkea projekti on ollut inspiraation lähde sekä Abilitan että Vaasan projektihenkilöille.

Projektin vaatiman kehitystyön ansiosta Abilita pystyy tarjoamaan maakuntauudistukseen soveltuvan järjestelmän ja näin ollen vahvistaa merkittävästi asemaansa kansallisena sosiaalisektorin järjestelmätoimittajana. Hyvää vauhtia etenevän projektin aikataulua on jouduttu siirtämään vain kuukaudella eteenpäin, joka on tämän kokoisessa projektissa varsin hyvä saavutus.

Aikataulu Abilitan muiden asiakkaiden Kanta-liittymän käyttöönotossa on pysynyt ennallaan, he voivat ottaa liittymän käyttöön 1.8.2018 alkaen.

Lue lisää VALAS-Kanta hankkeesta täältä.