Open Library Solutions Finland ostaa Abilitan kirjastoliiketoiminnan

Open Library Solutions Finland Oy ostaa Oy Abilita Ab:n kirjastoliiketoiminnan. Yritykset ovat 31.1.2018 allekirjoittaneet sopimuksen, jolla Open Library SolutionsFinland Oy ostaa Oy Abilita Ab kirjastoliiketoiminnan.

Kaupassa osa Oy Abilita Ab:n henkilöstöstä, asiakassopimuksista ja tuote-ratkaisusta (Abilita Kirjasto), siirtyvät 1.2.2018 alkaen Open Library Solutions Finland Oy:lle. Open Library Solutions Finland Oy:n strategiana on kasvattaa liiketoimintaansa entistä vahvemmin kirjastojärjestelmien ja verkko- ja mobiilipalveluiden alueella. Open Library Solutions Finland Oy vahvistaa näin toimintaansa kirjastojärjestelmän toimittajana Suomessa ja varsinkin Suomen kaksikielisellä alueella. Asiakkaitamme ovat mm. yleiset, tieteelliset, erikois- ja koulukirjastot Suomessa. Open Library Solutions Finland Oy on vuonna 2010 perustettu kirjastoratkaisujen palvelutalo, joka kuuluu pohjoismaiseen  Bibliotekenes IT-senter AS -konserniin.