Lisää eläkeläisiä Abilitalla

Perjantaina 31. maaliskuuta oli Jan Sundholmin viimeinen työpäivä. Kust-Datassa yli 28 vuotta sitten alkaneeseen työuraan on sisältynyt paljon erilaisia vaiheita. Quattro-tietokoneet olivat pitkään Janin työsarkaa. Vuosituhannen vaihde toi lisäväriä meidän kaikkien tietojärjestelmien parissa työskentelevien työnkuvaan.

Janin erikoisalueita ovat olleet vesijärjestelmä, myyntilaskutus ja reskontra sekä perintä. Euroon siirtyminen oli huima projekti. Sen lisäksi Jan on osallistunut lukuisiin kuntaliitoksien ja muiden hallinnollisten organisaatiomuutosten vaatimiin tietokantojen konvertointeihin. Hänellä on ollut sormensa pelissä myös niissä monissa liittymissä, joita olemme vuosien saatossa tehneet erilaisista ulkoisista laskutusjärjestelmistä.

Jan osallistui Abilitan uuden laskutuksen ja myyntireskontran kehitystyöhön ja  on toiminut aktiivisena helpdesk-tukena koko taloushallinnon työryhmälle. Täytyy sanoa, että lakitekstien uupumattomana tutkijana Jan on ollut korvaamattomana apuna, kun lainsäätäjän aivoituksia on parhaalla mahdollisella tavalla pyritty purkamaan järkeviksi järjestelmäratkaisuiksi.

On vaikea arvuutella, mitä eläkepäivät tuovat  tullessaan , mutta ei liene aivan sattumaa, että paremman puoliskon (= Gitta) eläkepäivät ovat myöskin juuri alkaneet. Olisikohan yhteiset kiinnostuksen kohteet avartavassa matkailussa ja mökkeilyssä?

Abilitan porukka toivottaa Janille leppoisia, mutta aktiivisia eläkepäiviä!